Deze handleiding is bedoeld om de mail door te sturen bij afwezigheid of om het doorsturen weer uit te schakelen.

Het beleid is dat je bij afwezigheid altijd de mail doorzet naar een gedeelde mailbox binnen de afdeling (bijvoorbeeld [email protected]) alleen wanneer dit echt niet anders kan zet je de mail door naar een individuele collega.


Stap 1:


Klik op de volgende link en log in met jouw Rodi-account:


https://outlook.office.com/mail/options/mail/forwarding


Stap 2:


MAIL DOORSTUREN INSCHAKELEN
1. Klik in het venster 'Instellingen' op 'E-mail' en dan op 'Doorsturen'.
2. Vink ‘Doorsturen inschakelen’ aan en vul het e-mailadres in waarnaar je persoonlijke mail doorgestuurd moet worden en klik vervolgens op de blauwe knop 'Opslaan' (zie afbeelding 1).
3. Controleer of het e-mailadres juist is anders komt de mail niet aan en krijgt de verzender (zowel intern als extern) een foutmelding.

4. Stel voor collega's ook altijd je afwezigheidsassistent in bij afwezigheid: https://servicedesk.rodi.nl/a/solutions/articles/6000028776


Let op! Als de mail wordt doorgestuurd dan krijgen externen geen melding/mailbericht van de afwezigheidsassistent, als deze is ingesteld.


MAIL DOORSTUREN UITSCHAKELEN
1. Klik in het venster 'Instellingen' op 'E-mail' en dan op 'Doorsturen'.

2. Vink 'Doorsturen inschakelen' uit om het doorsturen van de persoonlijke mail weer uit te schakelen en kies vervolgens voor de blauwe knop ‘Opslaan’ (zie afbeelding 1). 


 

   Afbeelding 1



Je persoonlijke mail wordt nu doorgestuurd of je hebt zojuist het doorsturen uitgeschakeld!