In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je de functie Wachtwoord vergeten gebruikt om het wachtwoord van je Rodi-account te herstellen.

Als je Rodi-account is vergrendeld, bijvoorbeeld door te vaak aan te melden met een onjuist wachtwoord, dan kan je met dit artikel ook je Rodi-account ontgrendelen.


Volg onderstaande stappen (en kies bij Stap 3 voor de optie Wachtwoord vergeten of Account ontgrendelen).



Stap 1:

Ga naar
https://portal.office.com en vul hier jouw Rodi-mailadres in, dit kan op een laptop/computer maar ook op je mobiel.
Klik op 'Volgende' en klik daarna op 'Wachtwoord vergeten'.






Stap 2:

Vul de letters/cijfers in die in de afbeelding staan in het tekstvak en klik daarna op 'Volgende'.

Let op onderstaande afbeelding is enkel een voorbeeld!





Stap 3:

Selecteer de bovenste optie als je het wachtwoord vergeten bent en klik daarna op 'Volgende'.

of
Selecteer de onderste optie als je het account wilt ontgrendelen en klik daarna op 'Volgende'.





Stap 4:

Selecteer de optie 'Een melding in de Authenticator-app goedkeuren' en klik daarna op 'Melding verzenden'.
Er verschijnt nu een notificatie op je mobiel, kies voor 'Goedkeuren' in de Microsoft Authenticator-app.


Stap 5:

Vul het 06-nummer in welke is gekoppeld aan je Rodi Microsoft-account in en klik vervolgens op 'Tekst'. (zie in de tekst op welke twee cijfers dit nummer eindigt)

Let op onderstaande afbeelding is enkel een voorbeeld!





Stap 6:


Vul de SMS-code in die zojuist is binnengekomen op jouw telefoon en druk op 'Volgende'.

Let op onderstaande afbeelding is enkel een voorbeeld!





Stap 7:

Kies een nieuw wachtwoord, bevestig het nieuwe wachtwoord en druk op 'Voltooien'.



Je Rodi-wachtwoord is nu gewijzigd!